Geziverdik Manisa Yürüyüş Rotaları

Maldan Köyü – Kasım Köprüsü – Dağyenice Köyü – Maldan

Bu yazımızı sosyal çevrenizle paylaşın...

Pandemi sürecinde herkes yeni hobiler edindi. Mental anlamda kişiye ne iyi geliyorsa bu bir yıllık süreçte evde onu deneyimledik. Her zaman doğada olmayı, dağların manzarasını çok sevdim. İnanılmaz huzurlu geliyor. Doğada vakit geçirmenin ruh sağlığı üzerindeki olumlu etkileri üzerine birçok bilimsel makale yazıldı, yazılmaya devam ediyor.

Küçüklüğümden beri dağlara tırmanmayı, babamla gitmeyi çok sevdim. Bana bunu sevdiren babamın yürüyüşleri oldu. Doğada yürüyüş terapi etkisi yapıyor.

Wikiloc uygulamasında bizi Geziverdik adıyla bulabilirsiniz. Rotalarımızı oraya kaydediyoruz.

Gelelim Yunt Dağları köylerindeki yürüyüş rotalarımıza. Bu hafta nereyi yürüdük?

Hafta sonu sokağa çıkma yasağı olduğu için, yürüyüşlerimizi hafta içi bir gün yapıyoruz.

Maldan Köyü’nden başlayıp, sırasıyla tarihi Kasım Köprüsü, Dağyenice Köyü ve tekrar farklı bir yoldan Maldan Köyü’ne geldik. Rotamız 8’e benzedi. 11 kilometrelik, maksimum 560 metre yüksekliğe ulaştığımız orta seviye bir rotaydı.

Araçlarımızla Manisa merkezden Maldan köyüne geldik. Manisa – Maldan arası yaklaşık 42 km. Maldan köyünün girişinde aracımızı bırakabileceğimiz bir düzlükte bıraktıktan sonra yürüyüşe başladık.

Kasım Köprüsünün orada bolca fotoğraf çekildik. Köprüden ileriye baktığınızda yıkılan değirmenin penceresini görebilirsiniz. Terimizi çok soğutmadan yola devam ettik. Köprüden sonra Dağyenice köyüne tırmanış biraz yorucu oldu. Dağ yamacı dik olduğundan dinlene dinlene çıktık. Maldan’dan Dağyenice’ye 3 saatte ulaştık.

Yollarda birçok gölet göreceksiniz. Su sıkıntısı olduğu için birçok çukur kazmışlar. Hayvanlar için, yağan yağmurlarla dolup gölet oluyorlar.

Rotada su sadece Dağyenice köyünde var. Su doldurmak için camiye uğradık. Ayrıca öğle yemeği molasını Dağyenice köyünün alt taraflarında göletlerin orada verdik. Dağyenice köyü rotanın yarısı gibi oluyor.

Tekrardan yola koyulduk. Dönüş yolu, gelişe göre çok daha iyiydi. Değirmen yolundan, güzel taşların üzerinden Kasım köprüsüne ulaştık. Köprüden sonra patikayı takip edip Maldan’a ulaştık. Araçlarımıza binip Manisa’ya döndük.

Şubat ayında yürüdüğümüz bir rota oldu. Yürüyüş günü öncesi yağmur yağdıysa dinlenme/öğle yemeği zamanında oturmak için su geçirmeyen hafif bir şeyler alabilirsiniz. Evde fazladan araç ön cam gölgeliği vardı. Onu kesip öyle taşıdık.

Merak ettiklerinizi yorum kısmına yazıp bize ulaşabilirsiniz. Sevgiyle kucaklıyorum.

Bu gezilerimiz de ilginizi çekebilir